Sabtu, 29 Juli 2017

TAK TERGANTIKAN

Duhai kekasih hati
Pelipur lara
Pelengkap jiwa
Maafkan aku yang lancangnya mencintaimu
Dalam kekuranganku
Yang egoisnya menyimpan rasa
Yang tak terkira dalam dekap raga
Aku mencintaimu disetiap kali engkau tertawa
Aku tetap mencintaimu di setiap kali engkau bersedih 
Bahkan aku masih tetap mencintai mu
Disetiap kali engkau tertidur 
Dengan senyum indah nan menawan di wajah tuamu
Aku ingin membawa engkau kedalam pelukan hangatku
Mendekap mu erat hingga waktu pun 
Tak mampu merampas mu dariku
Tapi aku tak berkuasa dalam hal itu
Aku ingin selalu menjadi pengagum lembut tutur katamu
Maafkan aku, maafkan aku 
Yang tak mampu memberi segalanya untukmu 
Padahal engkau memberi segalanya untuk
Tetap lah tertawa tak perlu resahkan sekelilingmu
Resahkan lah saja aku 
Yang akan mati perlahan tampa belaian kasihmu
Aku mencintai semua yang ada padamu
Dan aku mencintaimu untuk semua yang ada padaku
Untuk satu-satunya jiwa 
Yang tak pernah ku temui diwanita manapun
Kecuali kamu ”IBU”
===NANDA MILKA===